Strona poświęcona motoryzacji

* Nowy ASX będzie wyposażony w pięć wariantów benzynowych i zelektryfikowanych układów napędowych, opracowanych na rynek europejski.


* Klienci mają szeroki wybór spośród napędów w różnych opcjach mocy, oferujących niskie zużycie paliwa i niską emisję CO2.


* Nowa generacja ASX zostanie zaprezentowana we wrześniu 2022 roku, a do sprzedaży wejdzie wiosną 2023 roku.

Mitsubishi Motors Europe ogłosiło dziś ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model ASX nowej generacji. Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama zaawansowanych układów napędowych odpowiada zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a – zarówno pod względem niskiego poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, jak i osiągów.

Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV): łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a.

Wszystkie układy napędowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2023 r., oferta może się różnić w zależności od rynku.

* 1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym:
o 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 132-136 g/km.


* 1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem:
o 6-biegowa manualna skrzynia biegów: Moc: 140 KM. Emisja CO2: 130-134 g/km.
o 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT): Moc: 158 KM. Emisja CO2: 131-137 g/km.


* 1,6 litra Hybrid (HEV): Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Moc (silnik benzynowy): 145 KM. Emisja CO2: 107-113 g/km.


* 1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litrai automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.
Moc (silnik benzynowy): 160 KM. Emisja CO2: 30-31 g/km.

UWAGA: Wartości mocy i emisji CO2 są mierzone zgodnie z normą WLTP, mają charakter orientacyjny i podlegają homologacji.

Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii.


Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem, oferującym wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane, dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania, jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz układów hybrydowych i hybrydowych typu Plug-in.”

Źródło: Mitsubishi

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *