Strona poświęcona motoryzacji

– Nowy DS 3 – połączenie charakterystycznego know-how i awangardowych inspiracji – jest pełnym nowości stylistycznych i technologicznych następcą DS 3 CROSSBACK.

– W 100% elektryczny nowy DS 3 E-TENSE oferuje nowy silnik o mocy 115 kW (156 KM) oraz nowy akumulator o pojemności 54 kWh dający zasięg aż do 402 km w cyklu mieszanym WLTP.

– Nowy DS 3 jest produkowany wyłącznie w Poissy w regionie paryskim zarówno w wersji z napędem elektrycznym, jak i z silnikiem spalinowym (benzynowym lub wysokoprężnym). Silniki, nowy napęd elektryczny i akumulator są także montowane we Francji.

Z okazji rozpoczęcia Paris Fashion Week, poświęconego modzie damskiej Prêt-à-Porter wiosna-lato 2023, DS Automobiles odsłania swoją najnowszą kreację – nowego DS 3. Marka, jako wieloletni partner Federacji Haute Couture i Mody, wybrała prestiżową imprezę, która odbywa się w stolicy mody, do zaprezentowania nowego DS 3 na ulicach Paryża i zaproszenia jego ambasadorki – Andrei Brotschi – do udziału w sesji zdjęciowej nowego DS 3. Modelka wystąpi w czarnej sukni z bardzo długim trenem, której kolor będzie kontrastować z nowym kolorem lakieru –Red Diva – nowego DS 3.

DS 3 CROSSBACK, który wypracował silną pozycję w segmencie pod względem stylu, technologii i elektryfikacji, teraz staje się nowym DS 3. Nowy, bardziej wyrazisty i dynamiczny przód samochodu, usystematyzowana i atrakcyjna gama modelowa, nowe technologie oraz nowy układ silnika elektrycznego i akumulatora w wersji z napędem w 100% elektrycznym, wyróżniają nowy DS 3 na tle konkurencji.

ATUTY BUDZĄCE ZACHWYT: NOWY WYGLĄD, CZYSTE LINIE TYŁU NADWOZIA I ELEGANCKIE KOLORY LAKIERU

Nowy DS 3 posiada wyjątkową i odważnie nakreśloną sylwetkę. Jego kształty utrzymują równowagę pomiędzy zarysem linii a bryłą nadwozia. Najbardziej widoczne zmiany dotyczą przodu samochodu. Wprowadzają więcej dynamiki i atletyczną budowę nadwozia z zachowaniem eleganckiego stylu.

Typowa dla pozostałych modeli z gamy DS Automobiles stylistyka jest widoczna w nowym wlocie powietrza. Jest szerszy i zależnie od wersji ozdobiony czarnymi błyszczącymi lub chromowanymi elementami. Charakterystyczne dla marki DS WINGS zostały zmodyfikowane i subtelnie łączą linię wlotu powietrza z linią reflektorów.

Nowe diodowe reflektory, obejmujące trzy charakterystyczne moduły, podkreślone matowo chromowanymi elementami – oferowane w standardzie w całej gamie – posiadają bardziej dynamiczny wygląd i dodają surowości spojrzeniu nowego DS 3. Jako opcja proponowane są także reflektory DS MATRIX LED VISION z inteligentnym i automatycznym sterowaniem światłami drogowymi dla zapewnienia maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Nowe światła dzienne zbudowane są z dwóch szeregów diod ułożonych pionowo po obu stronach przodu nadwozia. Nadają mu charakterystyczny, poszerzony kształt zgodnie z najnowszymi kanonami stylistycznymi DS Automobiles.

Nowy DS 3 uległ przemianom stylistycznym, ale również został zmodyfikowany technicznie. Nowy zderzak przedni i wlot powietrza zostały zaprojektowane na nowo, by zoptymalizować właściwości aerodynamiczne samochodu. Dolne spojlery okalające wlot powietrza są istotnym elementem tej modyfikacji.

Dbałość o detale jest również widoczna w wykończeniu monogramów umieszczonych na wlocie powietrza i na masce, gdzie dodano motyw Clous de Paris oraz różne warianty kolorystyczne, zależnie od wersji.

Z boku zachowano charakterystyczne elementy tego modelu, równowagę pomiędzy odważnymi stylistycznie bryłami a technicznym know-how, dzięki zastosowaniu typowego dla DS 3 spojlera w kształcie płetwy rekina, chowanych klamek drzwi i niewidocznych, dolnych uszczelek szyb w drzwiach.

Tył nadwozia nabrał czystych form: światła i pokrywę bagażnika dyskretnie zdobi czarna, błyszcząca listwa. Na tylnej klapie umieszczono monogram DS AUTOMOBILES wykonany w nowej technologii: litery z nierdzewnej, polerowanej stali są wycięte i pojedynczo wtłoczone w pokrywę.

Koła zostały zaprojektowane na nowo, by uzyskać lepsze cechy aerodynamiczne. Oferowane są w rozmiarach 17 i 18 cali i posiadają różne odmiany stylistyczne i kolorystyczne. W wersji z napędem w 100% elektrycznym E-TENSE nowy DS 3 jest dostępny z nowymi obręczami 18’’ TOULOUSE z oponami klasy A+.

Nowy DS 3 jest oferowany w siedmiu kolorach nadwozia z lakierami niemetalizowanymi, metalizowanymi i perłowymi, w tym dwoma nowymi lakierami perłowymi: Red Diva (lakier trzywarstwowy oferowany wyłącznie w nowym DS 3) oraz Lacquered Grey. Crystal Pearl, Platinum Grey, Artense Grey, Perla Nera Black oraz Polar White są dopełnieniem oferty. Można również zamówić dwubarwne kombinacje z dwoma kolorami dachu do wyboru: Perla Black lub nowym Carat Grey.

RED DIVA – ZMYSŁOWOŚĆ LUKSUSOWEJ CZERWIENI STWORZONA PO WIELU LATACH BADAŃ

Od czasu zaprezentowania prototypu samochodu elektrycznego Wild Rubis na Salonie Samochodowym w Szanghaju w 2013 roku, zespoły zajmujące się doborem kolorów, materiałów i wykończenia pracowały nad stworzeniem czerwonego koloru lakieru dostępnego wyłącznie w DS Automobiles.

W Chinach, a następnie po zaprezentowaniu konceptu w Europie, barwa lakieru Wild Rubis składającego się z jedenastu kolejnych warstw nakładanych dwukrotnie i bez barwiącego werniksu, zrobiła duże wrażenie. Do tamtego czasu opracowano ponad czterdzieści różnych wersji lakieru, by uzyskać unikalną czerwień Red Diva nowego DS 3. Lakier dzięki nakładaniu wyjątkowej kompozycji trzech warstw – warstwy bazowej barwiącej, warstwy półprzezroczystej i werniksu ochronnego – wykorzystuje najnowsze technologie mielenia pigmentów dla uzyskania pełniejszego nasycenia barwy. Pozwala wydobyć intensywność czerwieni i zaakcentować efekt „flop” (czyli zróżnicowania barwy i połysku w zależności od kąta patrzenia).

„Nasze inspiracje czerpaliśmy z jubilerstwa i gemmologii. Klejnot wyróżnia się wśród precjozów ogromną rzadkością i uderzającym pięknem. Studiowaliśmy więc barwę rubinu i dążyliśmy do opracowania koloru oddającego zmysłowość czerwieni, deseru candy apple i pikantnych konfitur z wiśni. Naszą ambicją było odnalezienie koloru oddającego charakter, głębię i nasycenie barwy, jednocześnie wzbogaconego brokatem dla wywołania emocji”.
Lisa Grangeon-Coudert (stylistka ds. doboru kolorów i materiałów)

Wola zaprezentowania know-how branży modowej haute-couture w concept-carach, a następnie adaptacja nowych technologii w seryjnie produkowanych samochodach jest integralną częścią podejścia DS Automobiles. Nowy przykład wpisuje się w inne realizacje typowe dla marki, takie jak ozdobny ścieg perłowy lub giloszowany motyw Clous de Paris.

WNĘTRZE INSPIROWANE WIELKIMI FRANCUSKIMI MARKAMI LUKSUSOWYMI

Projektanci DS Automobiles w pracach nad jedynym w swoim rodzaju samochodem koncepcyjnym wykazują się wyjątkowym know-how, który przekłada się na każde z ich dzieł. Nowy DS 3 inspirowany jest francuskim know-how w dziedzinie luksusowych wyrobów – stąd wyjątkowy nastrój w jego wnętrzu.

Staranny dobór materiałów zapewnia wykończenie cechujące się doskonałością, innowacyjnością i trwałością.

Skóry, w szczególności odmiana skóry licowej Nappa z wykończeniem patynowanym Art Leather, Alcantara®, detale takie jak ozdobny ścieg perłowy czy motywy giloszowane Clous de Paris są wyznacznikiem wyjątkowego charakteru wnętrza samochodów DS Automobiles. Taka dbałość o szczegóły, głęboko zakorzeniona w genach marki, jest również widoczna w kabinie nowego DS 3 i jest jego głównym wyróżnikiem.

Nowością na miejscu kierowcy jest nowa kierownica, na której umieszczono przyciski sterowania systemami wspomagania prowadzenia i systemu informacyjno-rozrywkowego. Jest wyposażona w łopatki zmiany biegów w wersjach z automatyczną skrzynią. Nowy, centralny ekran wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,3’’ jest teraz oferowany w stanardzie i ma specjalnie zintegrowany, nowy system informacyjno-rozrywkowy DS IRIS SYSTEM.

Kształt i technologie zastosowane w fotelach nowego DS 3 służą estetyce i komfortowi podróżowania. Są głębokie i wykonane z innowacyjnej pianki o dużej gęstości, co zapewnia komfort na najwyższym poziomie na rynku. Przednie fotele mogą być wyposażone w funkcję podgrzewania i masażu (odcinek lędźwiowy) oraz sterowane elektryczne (przesuw przód/tył, wysokość, pochylenie, regulacja podparcia lędźwiowego).

Najbardziej luksusowa wersja OPÉRA oferuje fotele z tapicerką skórzaną Nappa w kolorze czarnym Basalte z motywem bransolety zegarka, która tworzy nastrój luksusu przepełnionego wyrażistym charakterem i nowoczesnością.

Poziom wyposażenia RIVOLI oferuje nowe fotele z tapicerką ze skóry ziarnistej w kolorze czarnym Basalte oraz wystrój wnętrza w kolorze czarnym Basalte z motywem rybiej łuski. Dostępna jest również tapicerka w kolorze Szarym Galet, w której połączono skórę licową Nappa z tkaniną.

W wersjach z wyposażeniem PERFORMANCE Line i PERFORMANCE Line + fotele, elementy deski rozdzielczej i obicia drzwi pokrywa tapicerka z Alcantary®. Jako opcja dostępne są nowe fotele pokryte skórą licową w kolorze czarnym Basalte. Na poziomie PERFORMANCE Line + znajdą się takie elementy wyposażenia jak centralny podłokietnik, dywaniki, czy lampki w osłonach przeciwsłonecznych i oświetlenie podłogi przed fotelami.

Poziom wyposażenia BASTILLE został całkowicie zmieniony i otrzymał nowe fotele pokryte tkaniną Peruzzi w kolorze Szarym Silicium oraz ziarniste wykończenie z motywem rybiej łuski na powierzchni deski rozdzielczej i obiciach drzwi. W opcji dostępne są nowe fotele pokryte skórą ziarnistą w kolorze czarnym Basalte.

GAMA RÓŻNORODNYCH JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH Z NOWĄ WERSJĄ E-TENSE Z NAPĘDEM W 100% ELEKTRYCZNYM

DS Automobiles – marka, która oferuje różne rodzaje napędu z najniższą w Europie emisją CO2 od roku 2020 – proponuje nowego DS 3 z trzema różnymi rodzajami jednostek napędowych: napęd elektryczny, silnik benzynowy i wysokoprężny.

DS Automobiles – zdobywca dwóch tytułów mistrzowskich w klasyfikacji zespołów i kierowców Formuły E oraz rekordowej liczby zwycięstw, pole positions i miejsc na podium wywalczonych samochodem wyścigowym drugiej generacji – wykorzystuje zdobyte doświadczenie w sporcie wyczynowym, by zaprezentować nową technologię napędu elektrycznego.

Nowy DS 3 E-TENSE otrzymał całkowicie nowy układ napędu elektrycznego (montowanego w Trémery-Metz), przekładnię (produkowaną w Valenciennes) oraz nowy akumulator (montowany w Poissy), by uzyskać większą moc i zasięg.

Nowy synchroniczny napęd hybrydowy (HSM) wykorzystuje know-how zdobyte w Formule E, by zapewnić wyższą sprawność działania. Dostarcza on moc 115 kW (156 KM) i osiąga moment obrotowy 260 Nm przy napięciu 400 Volt. Nowy akumulator o pojemności 54 kWh (i pojemności użytecznej 50,8 kWh) posiada układ regulacji termicznej poprzez obieg cieczy z pompą ciepła, który pozwala na szybkie ładowanie, zwiększa zasięg samochodu i trwałość urządzenia. W standardowym wyposażeniu pokładowa ładowarka odbiera moc 100 kW prądu stałego (ładowanie od 0 do 80% w czasie 25 minut) i 11 kW prądu zmiennego (ładowanie od 0 do 100% w czasie 5 godzin).

Zoptymalizowano konstrukcję akumulatora. Akumulator ze zwiększoną gęstością energii ma bardzo kompaktową budowę i jest rozmieszczony pod przednimi i tylnymi fotelami oraz pod tunelem centralnym. Przestrzeń w kabinie i pozycja za kierownicą są identyczne jak w wersjach z innymi rodzajami napędu, a odporność na uderzenia przekracza najbardziej surowe wymagania.

Unikalny w tym segmencie, nowy DS 3 E-TENSE ma zasięg do 402 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP (12,6 kWh / 100 km) i ponad 50 kilometrów w warunkach miejskich dzięki sprawności układu napędu elektrycznego i jego zdolności odzyskiwania energii, dodatkowym urządzeniom, takim jak pompa ciepła, system wstępnego podgrzewania, czy nowe reflektory ledowe, jak też optymalizacji właściwości aerodynamicznych przodu nadwozia oraz kół i obniżeniu prześwitu o 10 mm w wersjach wyposażonych w koła o średnicy 17 i 18 cali. Wszystkie te rozwiązania pozwalają uzyskać poprawę parametru SCx o 7,6%.

Nowy DS 3 jest również oferowany z dwoma rodzajami silnika benzynowego: PureTech 100 z 6-biegową skrzynią mechaniczną oraz PureTech 130 z 8-biegową skrzynią automatyczną. W katalogu znalazł się także silnik wysokoprężny BlueHDi 130 współpracujący z 8-biegową skrzynią automatyczną. W tych trzech konfiguracjach, silniki spełniają najnowsze normy czystości spalin.

PEŁNA GAMA TECHNOLOGII POKŁADOWYCH

Nowy DS 3 posiada nowy system informacyjno-rozrywkowy z dużym, centralnym ekranem wysokiej rozdziejczości o przekątnej 10,3’’, w błyszczącym czarnym obramowaniu. Nawigacja online i inteligentna funkcja rozpoznawania mowy są dostępne w DS IRIS SYSTEM. Szczególną cechą tego systemu jest możliwość personalizacji ekranu centralnego i 7-calowego wyświetlacza oraz ekranu przeziernego*** wyświetlającego najważniejsze informacje przed oczami kierowcy. Ekran centralny podzielony jest na 12 sekcji i może pomieścić widżety różnej wielkości. Wyświetlacz na zespole zegarów jest natomiast podzielony na dwie strefy dające również możliwość personalizacji. Działanie systemu może być też sterowane poprzez zmodyfikowany system rozpoznawania mowy lub przy pomocy dotykowych przycisków na panelu centralnym. Zmodyfikowano rozmieszczenie funkcji, by poprawić ergonomię i lepiej zintegrować je z DS IRIS SYSTEM. Klonowanie ekranu jest teraz dostępne bezprzewodowo.

Widoczny na dużym ekranie centralnym VISIO PARK 2 wzbogaca wachlarz systemów wspomagania prowadzenia dostępnych w nowym DS 3 i oferuje wspomaganie parkowania z wyświetlaniem obrazu 360° pochodzącego z nowych kamer cyfrowych wysokiej rozdzielczości.

Nowy DS 3, wyposażony w standardzie w kamerę za przednią szybą, posiada także w standardowym wyposażeniu wysokiej klasy systemy wspomagania prowadzenia: aktywne wspomaganie utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości z wyświetlaniem informacji na ekranie, automatyczne hamowanie awaryjne do prędkości 85 km/h.

System DS DRIVE ASSIST skanuje otoczenie przy pomocy radaru umieszczonego pod przednim zderzakiem oraz dodatkowych czujników i łączy aktywny regulator prędkości z funkcją Stop and Go do utrzymania pasa ruchu i zapewnienia prowadzenia w trybie półautonomicznym poziomu 2. DS DRIVE ASSIST prowadzi samochód na podstawie oznakowania na jezdni zgodnie z wolą kierowcy. Funkcja pozwala na uniknięcie konieczności samodzielnego wykonywania kłopotliwych manewrów częstego zatrzymywania i ruszania z utrzymaniem bezpiecznego toru jazdy. Jest połączona z systemem Active Safety Brake. Automatyczny system awaryjnego hamowania zdolny rozpoznać inne pojazdy, ale też rowerzystów i pieszych, również przy niskim natężeniu światła w zarkesie prędkości od 5 do 140 km/h analizuje ryzyko kolizji i może samodzielnie uruchomić hamowanie z maksymalną siłą, by zapobiec zderzeniu lub ograniczyć jego skutki.

Dostępna w opcji funkcja poszerzonego rozpoznawania znaków drogowych oprócz znaków ograniczenia prędkości wykrywa niektóre inne znaki (stop, zakaz wjazdu w drogę jednokierunkową, zakaz wyprzedzania i koniec zakazu wyprzedzania).

Nowy DS 3, wyposażony w reflektory diodowe w całej gamie modelowej, prezentuje nowe oblicze. Kształt reflektorów, zbudowanych z trzech prostokątnych modułów rozmieszczonych poziomo i podkreślonych eleganckim matowym elementem ozdobnym, nadaje samochodowi bardziej odważny wygląd. Siła światła została wzmocniona przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia energii, co przekłada się na zwiększenie zasięgu (E-TENSE w 100 % elektryczny) lub obniżenie emisji CO2 (silniki spalinowe).

Reflektory DS MATRIX LED VISION sa dostępne jako opcja. W tym systemie wiązka światła reflektorów dostosowuje się automatycznie do otoczenia, co pozwala na ciągłą jazdę z włączonymi światłami długimi bez oślepiania innych użytkowników drogi. DS MATRIX LED VISION funkcjonuje z użyciem trzech modułów diod spełniających funkcję świateł mijania, ale również korzysta z zespołu lamp podzielonego na 15 segmentów w każdym reflektorze. Diody w tym zespole zapalają się i gasną stopniowo, segment po segmencie w zależności od warunków panujących na drodze, rozpoznawanych przez kamerę umieszczoną w górnej części przedniej szyby. DS MATRIX LED VISION oświetla daleki i szeroki obszar przed samochodem bez oślepiania kierowców jadących z przodu lub nadjeżdżających z przeciwka. Zapewnia to pełen komfort jazdy, a przede wszystkim bezpieczeństwo – zwłaszcza nocą.

Nowe DS 3 posiada chowane klamki drzwi. Ta ekskluzywna technologia pozwala na jednoczesne zachowanie czystej formy nadwozia, wprowadzenie awangardowego akcentu stylistycznego oraz optymalizację właściwości aerodynamicznych pojazdu. Klamki drzwi wysuwają się, gdy potrzebuje ich użytkownik samochodu i przez pozostały czas są schowane w drzwiach zarówno na postoju jak i w czasie jazdy. Ponadto – dzięki systemowi dostępu do pojazdu jak i jego rozruchu bez użycia kluczyka (ADML PROXIMITY) wystarczy zbliżyć się do samochodu (na odległość mniejszą niż 1,5 metra), by nastąpiło odblokowanie zamków i automatyczne wysunięcie czterech klamek drzwi. Gdy kierowca oddali się od samochodu, klamki chowają się ponownie i następuje zablokowanie zamków.

ABSOLUTNY TOP FRANCUSKIEJ TECHNOLOGII DŹWIĘKU

DS Automobiles opracował unikalny system pokładowy – FOCAL Electra – w oparciu o know-how firmy FOCAL, która jest niekwestionowanym liderem w świecie systemów audio najwyższej klasy. Dwanaście głośników, w tym subwoofer zostały starannie rozmieszczone w kabinie i wyposażone w metalowe kratki w kolorze Bronze Belem z oryginalnym wykończeniem. Specjalnie opracowany wzmacniacz zapewnia systemowi audio moc 515 W i wysoką jakość czystego i głębokiego dźwięku. Uzyskano optymalne i jednolite rozprzestrzenianie się dźwięku w kabinie. Nowy DS 3, zaprojektowany jak sala odsłuchowa, oferuje niepowtarzalne wrażenia dźwiękowe.

Głośniki wysokotonowe TNF zbudowane są w technologii odwróconych kopuł aluminiowych i zapewniają optymalne rozproszenie dźwięku i bardzo wyraziste tony wysokie. Głośniki niskotonowe (woofery), średniotonowes oraz głośnik centralny wykonane są w technologii Polyglass i generują zrównoważony i precyzyjnie odtwarzany dźwięk. Subwoofer wykorzystuje technologię potrójnych układów magnetycznych Power FlowerTM 200 mm, by z jak największą dokładnością i dynamicznie przenosić niskie częstotliwości dźwięku.

Współpraca firm FOCAL i DS Automobiles pokazała nowe możliwości systemów Hi-Fi i pozwoliła uzyskać efekt DS Lounge. W tym celu poddano specjalnym badaniom szczelność drzwi, filcowe wykładziny w drzwiach, akustyczną izolację szyb i wyciszenie komory silnika. Zastosowanie dwunastu głośników miało na celu uzyskanie doskonałych warunków odsłuchu. Przykładowo – wysokotonowe głośniki tylne są umieszczone wysoko, wbudowane w spojler w kształcie płetwy rekina. Barwa i dynamika niskich tonów została optymalnie opracowana już na etapie cyfrowego projektowania drzwi i określania ich sztywności w porównaniu z typowymi projektami. W kolejnym etapie współpracy z firmą FOCAL wykonano precyzyjne ustawienia, by zakończyć prace nad zbalansowanym rozchodzeniem się dźwięku w kabinie. To gwarancja francuskiej doskonałości w dziedzinie audio.

NOWE USŁUGI ONLINE WPROWADZONE W CAŁEJ GAMIE NOWEGO DS 3

Usługi sterowane poprzez aplikację MyDS pozwalają na zablokowanie / odblokowanie zamków drzwi, włączenie reflektorów, włączenie sygnału dźwiękowego i zdalne kontrolowanie ładowania akumulatora. Istnieje także możliwość programowania wstępnego podgrzewania kabiny oraz programowania ładowania akumulatora nowego DS 3 E-TENSE. Aplikacja MyDS została również wzbogacona o moduł Send2Nav, dzięki któremu można wyszukać trasę i wysłać ją bezpośrednio do systemu informacyjno-rozrywkowego nowego DS 3.

Uproszczona gama

Gama nowego DS 3 przyjmuje zasadę wprowadzoną w modelu DS 7. Nowy poziom wyposażenia OPERA jest najwyzszą wersją w gamie. Poziomy wyposażenia uległy modyfikacjom, które pozwalają na bardziej płynne przejście między nimi. Ograniczono liczbę opcji poprzez poszerzenie wyposażenia standardowego lub utworzenie pakietów opcji. Oferta jest teraz bardziej czytelna dla klientów.

Źródło: DS

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 173
    • 90
    • 1 185 463
    • 172 097