Strona poświęcona motoryzacji

ALLURE
PEUGEOT INCEPTION CONCEPT przykuwa uwagę nowym kanonem stylistycznym, który podkreśla jego atrakcyjną, kocią sylwetkę, a także rewolucyjnym designem wnętrza i obietnicą niespotykanych doznań z jazdy. Model zapoczątkowuje nową epokę i jest prezentacją wizji przyszłych elektrycznych modeli marki. Pierwszy „manifest designu” pod kierunkiem Matthiasa Hossanna – PEUGEOT INCEPTION CONCEPT łączy w sobie wszystkie aspekty tej ważnej dla marki transformacji.

EMOCJE
PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest wyrazem optymistycznej wizji, zdolnym sprostać wyzwaniom jutra. Z PEUGEOT i-Cockpit® nowej generacji i intuicyjnym systemem sterowania za pomocą gestów – Hypersquare – rewolucjonizuje przyjemność prowadzenia. Skyspace – unikatowa koncepcja panoramicznej powierzchni przeszklonej – zapewnia pasażerom całkiem nowy rodzaj emocji i wrażeń. W kabinie wykreowano nową przestrzeń, a innowacyjną konstrukcję wzbogacono o materiały, które barwnymi refleksami eliminują czerń z jego wnętrza i definiują na nowo pojęcie trwałości dzięki nowym technikom wytwarzania.

DOSKONAŁOŚĆ
Dzięki odważnej konstrukcji, opartej na platformie nowej generacji BEV-by-design, PEUGEOT INCEPTION CONCEPT otwiera nowe perspektywy i cieszy oko imponującą bryłą, świetnie eksponującą doskonałość zastosowanych innowacyjnych rozwiązań.

Od 2025 roku ten studyjny model będzie inspiracją przy projektowaniu przyszłych, także najbardziej kompaktowych, modeli marki.

Linda JACKSON – dyrektor generalna marki PEUGEOT

„PEUGEOT stawia na elektryfikację gamy swoich modeli. W 2023 roku wszystkie modele w gamie PEUGEOT będą miały swoje zelektryfikowane wersje, a w ciągu najbliższych dwóch lat marka wprowadzi na rynek pięć nowych w 100% elektrycznych modeli. Cel, który nam przyświeca jest prosty – uczynić z PEUGEOT lidera wśród producentów samochodów elektrycznych w Europie w 2030 roku. Ten cel wraz z ambitną wizją przyszłości torują drogę do radykalnej transformacji marki. Jej wyrazem jest PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, symbolizujący początek nowej ery. PEUGEOT złożył obietnicę, że świat będzie lepszy dzięki Allure. PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest wyrazem tej obietnicy.”

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT – tym modelem marka otwiera drogę do całkowicie nowej wizji motoryzacji

Nazwa PEUGEOT INCEPTION CONCEPT (łac. „Inceptio”) oznacza „początek”. Żadna inna nazwa nie byłaby w stanie lepiej ująć celu przyświecającego powstaniu studyjnego modelu PEUGEOT, który niesie w sobie zapowiedź nowej ery dla marki. Wizjonerski design PEUGEOT INCEPTION CONCEPT eksponuje atuty kabiny, wyposażonej w szereg oryginalnych przyszłościowych rozwiązań, zapewniających użytkownikom niezrównane doznania z jazdy.

  • PEUGEOT INCEPTION CONCEPT przenosi w nowy wymiar, gdzieś pomiędzy snem a jawą, i obiecuje intensywne emocje, gdy tylko się do niego zbliżyć, dotknąć i zasiąść w środku. Ambitnym celem jest wprowadzenie do modeli produkcyjnych większości zastosowanych w nim innowacyjnych rozwiązań począwszy od 2025 roku.

Matthias HOSSANN – dyrektor działu designu PEUGEOT

„Marka PEUGEOT się zmienia, ale PEUGEOT INCEPTION CONCEPT pozostaje bez wątpienia 100-procentowym samochodem PEUGEOT.Wyraża ponadczasową kocią atrakcyjność marki i pokazuje, z jakim optymizmem podchodzimy do przyszłości motoryzacji i emocji, których może dostarczać. Lśniący, rozświetlony PEUGEOT INCEPTION CONCEPT prezentuje całkiem nową koncepcję przestrzennego rozplanowania kabiny, ilustruje zarazem efekty niektórych naszych przemyśleń, które pozwolą nam do 2030 roku zmniejszyć o ponad 50% ślad węglowy PEUGEOT. Transformacja marki obejmuje wszystkie aspekty projektowania, produkcji i całego okresu użytkowania przyszłych modeli PEUGEOT. Dział designu jest w pełni zaangażowany w ten proces”.

DOSKONAŁOŚĆ – nowe, rewolucyjne platformy STLA „BEV-by-design”

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest zbudowany na jednej z czterech przyszłych platform „BEV-by-design” grupy Stellantis. Wprowadzenie nowej gamy platform poczynając od 2023 roku zrewolucjonizuje przyszłe modele PEUGEOT. Nowe platformy, zaprojektowane pod kątem elektryfikacji modeli marki, wykazują wiele istotnych różnic pod względem architektury, co designerzy wykorzystali do całkowitego przeprojektowania kabiny PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, aby zapewnić kierowcy unikatową pozycję za kierownicą i zaoferować pasażerom całkiem nowy rodzaj doznań.

  • Platforma STLA Large, na której zbudowany jest PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, stanowi podstawę dla nisko wyprofilowanego nadwozia typu sedan (wysokość 1,34 m) o długości 5 m. Wymiary dobrano tak, aby lepiej wyeksponować innowacyjne rozwiązania, zastosowane w tym studyjnym modelu. Platforma stanowi również element nowych kanonów stylistycznych PEUGEOT, niezmiennie gwarantujących wierność DNA marki.
  • Nowe platformy „BEV-by-design”, zaprojektowane specjalnie do napędu elektrycznego, będą również połączone z modułami technologicznymi wykorzystującymi sztuczną inteligencję: STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA Autodrive.
  • W 100% elektryczny PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest wyposażony w technologię 800 V. Jego akumulator trakcyjny o pojemności 100 kWh pozwala na pokonanie na jednym pełnym ładowaniu dystansu 800 km, czyli trasy z Paryża do Marsylii lub z Brukseli do Berlina. Zużycie energii jest rekordowo niskie i wynosi zaledwie 12,5 kWh/100 km. Doładowanie akumulatora trakcyjnego pozwala odzyskać 30 km zasięgu w ciągu jednej minuty, a 150 km w ciągu pięciu minut. Ładowanie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT odbywa się indukcyjnie, co upraszcza procedurę dzięki wyeliminowaniu przewodu ładowania.
  • Dwa kompaktowe silniki elektryczne, jeden zamontowany z przodu, drugi z tyłu, zapewniają PEUGEOT INCEPTION CONCEPT napęd na cztery koła, a tym samym perfekcyjną, w pełni kontrolowaną, dynamiczną jazdę. Łączna moc silników wynosi niemal 680 KM (500 kW). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu niecałych trzech sekund.
  • Perfekcja technologii pokładowych stosowanych w platformach STLA realizuje się w PEUGEOT INCEPTION CONCEPT w postaci systemu Steer-by-Wire. Z modelu znika kierownica, jaką znamy od dziesięcioleci. Zostaje zastąpiona rozwiązaniem o nazwie Hypersquare. Zamiast mechanicznych połączeń wykorzystano układy cyfrowego sterowania elektrycznego.

Jérôme MICHERON – dyrektor produktu marki PEUGEOT

Klienci mają wielkie oczekiwania wobec samochodów elektrycznych. Dzięki nowej generacji naszych platform „BEV-by-design”, które są zaprojektowane specjalnie dla samochodów elektrycznych, będziemy w stanie spełnić ich oczekiwania. Zaskoczymy unikatowym rozplanowaniem przestrzeni wnętrz naszych przyszłych modeli, uprościmy gesty związane z kierowaniem i stworzymy świat całkiem nowych doznań z jazdy. Te ambitne cele znalazły dziś odzwierciedlenie w modelu PEUGEOT INCEPTION CONCEPT. Transformacja PEUGEOT wykracza daleko poza plany przejścia w 100% na napęd elektryczny. Marka zamierza wykorzystać wszystkie możliwości związane z technologią napędu elektrycznego i nowym oprogramowaniem i zapewnić użytkownikom nowy rodzaj unikatowych i wzbogacających doznań z jazdy”.

ALLURE – kocia sylwetka i nowe kanony stylistyczne

Już od pierwszego spojrzenia rozpoznajemy po kociej sylwetce model PEUGEOT. Geny marki są w nim wyraźnie widoczne, pomimo iż kanony stylistyczne zostały zaadaptowane na potrzeby nowej ery w historii PEUGEOT, która właśnie się rozpoczyna. Nowy kanon stylistyczny będzie wprowadzany w przyszłych modelach PEUGEOT od 2025 roku. Zgodnie z nim układ linii jest prostszy, bardziej czysty. Nowy kanon to również wykończenie i struktura powierzchni godna świata cyfrowego. Nowy design oscyluje pomiędzy zmysłowymi kształtami a atletycznymi, bardziej geometrycznymi i ostrymi krzywiznami, takimi jak poziome linie poszerzonych błotników.

Istota designu PEUGEOT INCEPTION CONCEPT polegała na stworzeniu kontrastu pomiędzy dynamiczną sylwetką, kojarzącą się z kocimi ruchami, a kabiną przypominającą szklaną kapsułę, sięgającą przed stopy kierowcy i pasażera z przodu.

Gdy patrzymy na samochód z boku, widzimy, że jego stylistyka zachowuje kanony PEUGEOT – eleganckiego, zgrabnego sedana, natomiast widziany z lotu ptaka prowadzi nas w niedaleką przyszłość samochodów elektrycznych zbudowanych na specjalnych platformach. Cała magia PEUGEOT INCEPTION CONCEPT polega na śmiałym, idealnie płynnym przejściu między designem nadwozia i wnętrza, w szczególności dzięki jego unikatowemu przeszkleniu.

  • INTELIGENTNE PRZESZKLENIE KABINY

Pasażerowie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT podróżują wewnątrz przeszklonej kapsuły o powierzchni szyb 7,25 m2, która jest świadectwem koncepcyjnej odwagi nowego studyjnego modelu. Wszystkie przeszklenia (przednia szyba, szyby boczne i szyby w tylnych słupkach są wykonane ze szkła architektonicznego. Szkło to, przystosowane do potrzeb PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, zachowuje wyjątkowe właściwości termoizolacyjne i jest poddane powierzchniowej obróbce kolorystycznej (powlekanie tlenkami metali), pierwotnie stosowanej przez NASA w przyłbicach hełmów astronautów. To szkło z efektami kolorystycznymi NARIMA® odbija głównie ciepłe barwy, zbliżone do żółtego, i przepuszcza kolory zimne w strefie odcieni niebieskiego. Dzięki temu powierzchnia przeszklona tworzy subtelny dialog między wnętrzem i otoczeniem kabiny. Na zewnątrz odbija się w neutralnym kolorze nadwozia. Natomiast wewnątrz rozprowadza promienie światła na materiały i tworzy nieustannie zmieniające się refleksy i odcienie. Zastosowanie nowych kolorów i materiałów w kabinie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT zapewnia pasażerom całkiem nowy rodzaj doznań, a poddane powierzchniowej obróbce kolorystycznej przeszklenia rozwiązują problem izolacji cieplnej i ochrony przed promieniami UV.

  • WYJĄTKOWY KOLOR NADWOZIA

Nadwozie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest wykończone lakierem na bazie bardzo drobnego pigmentu metalicznego. Jest to lakier jednowarstwowy, a zatem wymagający znacznie mniej energii do nałożenia. Jego ultra wysokiej jakości faktura doskonale eksponuje bryłę nadwozia i podobnie jak szyby reaguje na otoczenie – zmienia kolor w zależności od oświetlenia.

  • ORYGINALNY PRZÓD SAMOCHODU „FUSION MASK”

Przedni zderzak zdobi unowocześniona sygnatura świetlna PEUGEOT z kultowym motywem śladu trzech pazurów. Nowy, bardzo charakterystyczny dla marki przód łączy grill i sygnaturę świetlną w jeden element, na którym zamontowano również czujniki. Wykonany jest z pojedynczego elementu szklanego z umieszczonym pośrodku logo marki, podkreślonym dzięki luminescencji z efektem 3D. Szklaną osłonę zdobią trzy cienkie poziome listwy, przez które przebiegają ślady trzech pazurów. Pod nią umieszczono cztery moduły reflektorów, a sama osłona jest pokryta lustrzaną powłoką, drukowaną z wykorzystaniem technologii cyfrowej INKJET.

  • DRZWI KOMUNIKUJĄCE SIĘ Z OTOCZENIEM

W zewnętrzną konstrukcję drzwi wbudowane są poziomo umieszczone listwy „TECH BAR”. Gdy kierowca i pasażerowie zbliżają się do samochodu, na ekranach, idealnie wbudowanych w panele drzwi, pojawiają się różnego rodzaju komunikaty. Sztuczna inteligencja, w którą wyposażony jest PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, rozpoznaje kierowcę i zmienia ustawienia siedzeń, temperatury, trybu jazdy i multimediów dostosowując je preferencji każdego ze zbliżających się pasażerów.

Oprócz informacji o poziomie naładowania akumulatora, „TECH BAR” wyświetla komunikaty powitalne i pożegnalne, a także informacje z licznych czujników i radarów związanych z jazdą autonomiczną. Nadwozie jest więc całkowicie gładkie gdyż pozbawione elementów technicznych. Dolna część drzwi rozszerza się i wyraźnie wystaje z nadwozia, dla poprawy aerodynamiki tej bardzo ważnej strefy.

  • STREFA TECHNICZNA Z PRZODU SAMOCHODU

W PEUGEOT INCEPTION CONCEPT nie zapomniano o aspektach użytkowych i praktycznych – przed potężnych rozmiarów przednią szybą umieszczono ruchomy element nadwozia. Pod tą niewielką pokrywą znajduje się strefa techniczna Aero Tech Deck, w której skupione są wszystkie funkcje PEUGEOT INCEPTION CONCEPT związane z obsługą instalacji elektrycznej łącznie z gniazdem i monitoringiem ładowania.

  • WYRAZISTY TYŁ NADWOZIA

Tył nadwozia jest poniekąd odbiciem przedniej sygnatury świetlnej. Został wykończony w stylu high-tech ze śladami trzech pazurów, które dzięki dwóm warstwom szkła stwarzają wrażenie zagłębiania się w nieskończoność do wnętrza samochodu i tworzą prawdziwie magiczny efekt. Tył PEUGEOT INCEPTION CONCEPT eksponuje subtelną rzeźbę błotników, podkreślonych pojedynczą linią, która stopniowo rozmywa się w obszernych i zmysłowych kształtach.

  • AERODYNAMICZNE KOŁA

Koła AERORIM w PEUGEOT INCEPTION CONCEPT tworzą perfekcyjne połączenie aerodynamiki i estetyki. Zostały zaprojektowane zgodnie z zasadami symetrii osiowej, podobnie jak 20-calowe koła nowego PEUGEOT 408. Wstawki z termoformowanej tkaniny poliestrowej poprawiają aerodynamikę, a mikroperforowane wstawki aluminiowe nadają całości wygląd high-tech. Podświetlone logo z głową lwa pozostaje nieruchome podczas obracania się kół. Wewnątrz obręczy można dostrzec zaciski hamulcowe pokryte szkłem lustrzanym. Ten niecodzienny aspekt designu jest nawiązaniem do szklanych elementów systemu sterowania Hypersquare oraz przodu i tyłu nadwozia PEUGEOT INCEPTION CONCEPT.

Phil York – dyrektor marketingu i komunikacji PEUGEOT

Podobnie jak PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, również nasze przyszłe modele będą wyposażone w sztuczną inteligencję STLA Brain i w pełni połączone ze światem. Klienci PEUGEOT będą mogli cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem swych samochodów dzięki komunikacji człowiek-maszyna, wirtualnemu komunikowaniu się z marką i inteligentnym usługom połączonym. PEUGEOT INCEPTION CONCEPT prezentuje istotną część tych ważnych innowacyjnych rozwiązań. Przyszłe modele PEUGEOT zbudowane na platformach „BEV-by-design” będą nie tylko zeroemisyjne, ale także relaksujące i dostarczające emocji, bezproblemowe w zakupie, użytkowaniu i aktualizacji”.

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT ucieleśnia wizję przyszłości motoryzacji. Stara się jak najlepiej spełniać oczekiwania klientów, nieustannie poszukujących coraz więcej przyjemności i otwartych na nowe technologie. To nowa generacja klientów, wykorzystujących połączone technologie i poszukujących marki oferującej samochody elektryczne o dużym zasięgu, łatwego dostępu do terminali ładowania, pokładowych systemów łączności z oprogramowaniem, umożliwiającym planowanie podróży za pośrednictwem prostego w obsłudze interfejsu. PEUGEOT ma dla nich rozwiązanie. W ciągu najbliższych dwóch lat marka wprowadzi na rynek pięć nowych, w 100% elektrycznych modeli. Będzie wówczas dysponowała w pełni elektryczną gamą samochodów, a do 2030 roku wszystkie samochody PEUGEOT sprzedawane w Europie będą oferowane wyłącznie z napędem elektrycznym.

EMOCJE – nowy rodzaj doznań dzięki Hypersquare oraz prawdziwa rewolucja w PEUGEOT i-Cockpit®

Po drogach jeździ obecnie już 9 milionów samochodów z PEUGEOT i-Cockpit®. Ta nowa architektura kokpitu z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie ergonomii została po raz pierwszy zaprezentowana dziesięć lat temu w pierwszej generacji PEUGEOT 208. Dziś, wraz z PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, jest po raz kolejny udoskonalany i wzbogacony o szereg futurystycznych ale sprawdzonych technologii. Zespół projektantów zdecydował się dogłębnie zmienić architekturę i wyeliminować kierownicę oraz klasyczne przełączniki zespolone. System sterowania Hypersquare, od początku całkowicie cyfrowy i wzorowany na grach wideo to wielki krok naprzód, który utrwala opracowaną przez PEUGEOT koncepcję PEUGEOT i-Cockpit® i pokazuje, jak będzie on wyglądał już w niedalekiej przyszłości.

  • NOWA GENERACJA PEUGEOT i-COCKPIT®

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, wyposażony w nowy system sterowania Hypersquare, dostarcza znacznie intensywniejszych doznań z jazdy dzięki żywszym reakcjom samochodu i nowej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, bardziej intuicyjnej w obsłudze. Używając jedynie końców palców, prostymi kliknięciami lub naciśnięciem przycisków kierowca może kontrolować wszystkie parametry jazdy, a technologia steer-by-wire sprawia, że prowadzenie samochodu jest bardziej instynktowne i proste, jak w grze wideo, tyle że tym razem w świecie rzeczywistym. System Hypersquare, w najwyższym stopniu ergonomiczny, zastępuje klasyczną kierownicę i wprowadza nowy, naturalny, prostszy i bezpieczniejszy sposób prowadzenia samochodu. Nowe rodzaje gestów i nowy wymiar przyjemności prowadzenia – ten ergonomiczny system zapewnia również niezrównany komfort jazdy.

System Hypersquare z cyfrowymi, elektrycznymi elementami sterowania składa się z ekranu z okrągłymi zagłębieniami umieszczonymi w czterech rogach i pełniącymi kilka funkcji:

  1. Całkowicie naturalny i uniwersalny chwyt urządzenia sterującego,
  2. Komfort prowadzenia koniuszkami palców,
  3. Aktywacja pokładowych elementów sterowania zwykłymi naciśnięciami kciuków.

To są gesty podobne do tych, jakich używamy na co dzień podczas korzystania z naszych smartfonów. Intuicyjność stanowi gwarancję wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

Centralną część Hypersquare stanowi wzorowany na tablecie ekran, na którym wyświetlane są informacje dotyczące jazdy. Piktogramy poszczególnych funkcji (klimatyzacja, regulacja głośności, systemy wspomagania prowadzenia itd.) są wyświetlane na dwóch bocznych panelach, co ułatwia dostęp do wybranego elementu sterowania. Ostatnia z funkcji jest umieszczona wewnątrz jednego z okrągłych zagłebień i dostępna w zasięgu kciuka, bez konieczności odrywania dłoni od systemu Hypersquare. Aby zwiększyć komfort prowadzenia, obręcz Hypersquare wykonana jest w technologii druku 3D, a centralnie umieszczony szklany cyfrowy ekran wprowadza prestiżowy akcent high-tech.

Przyszła generacja PEUGEOT i-Cockpit wykorzystuje platformę technologiczną Stellantis STLA Smart Cockpit.

  • HYPERSQUARE Z SYSTEMEM HALO CLUSTER

System sterowania Hypersquare jest połączony w tle z elastycznym, panoramicznym ekranem 360°, który wyświetla informacje dotyczące jazdy oraz pochodzące z pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych. HALO CLUSTER z kolistym ekranem przekazuje informacje pasażerom zbliżającym się do samochodu. Stanowi element komunikacji zewnętrznej, która potęguje koncepcję współdzielenia samochodu i uosabia nową wizję motoryzacji.

Z chwilą przejścia do trybu jazdy autonomicznej poziomu L4 (STLA AutoDrive), HYPERSQUARE chowa się, a w jego miejsce pojawia się wysuwający się z podłogi duży panoramiczny ekran, który oferuje pasażerom nowe wrażenia w kabinie.

PEUGEOT stawia sobie za cel wprowadzenie systemu Hypersquare w kolejnej generacji modeli marki jeszcze przed końcem obecnej dekady.

  • STEER-BY-WIRE

Jeszcze przed powstaniem modelu PEUGEOT INCEPTION CONCEPT marka przetestowała i w pełni opanowała technologię Steer-by-Wire. Miało to na celu udoskonalenie innowacji pod kątem zwiększenia łatwości prowadzenia, poziomu bezpieczeństwa i niezawodności, aby ją później wykorzystać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Kolumna kierownicy fizycznie znika i umożliwia wprowadzenie całkiem nowego rozplanowania kabiny PEUGEOT INCEPTION CONCEPT.

EMOCJE – nowy, panoramiczny widok z kabiny, spotęgowane doznania z jazdy i niezrównany poziom komfortu

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT prezentuje unikatową wizję wnętrza, która jestgodna dużego samochodu na dalekie trasy. Bardziej odchylone, zapewniające wygodniejszą pozycję siedzenia pozostają w zgodzie z architekturą platform nowej generacji „BEV-by-design”, przeznaczonych dla samochodów elektrycznych. Wysoko umieszczona linia boczna nadwozia daje poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Pierwszy rząd siedzeń jest przesunięty do przodu, co zapewnia doskonałą widoczność drogi.

Pasażerowie w drugim rzędzie również mogą obserwować trasę dzięki dużym powierzchniom przeszklonym i zmienionym proporcjom siedzeń. Szklane płaszczyzny za oparciami przednich foteli zapewniają pasażerom drugiego rzędu ich własną, oddzielną, przytulną strefę z własnymi ustawieniami. Każdy z materiałów użytych w kabinie został wykończony z uwzględnieniem tworzonych przez nie refleksów. Kolor w kabinie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT zmienia się w zależności od otoczenia, w którym samochód się porusza, i od światła, wypełniającego wnętrze. Wrażenie przestrzeni, komfortu i doznawane emocje – wszystko we wnętrzu zostało spotęgowane.

  • DOSKONALE WYPROFILOWANE SIEDZENIA

Zmieniono rozmiar siedzeń. Są szersze i oferują niezrównany poziom komfortu. Fotele Comfort Fit dostosowują się do budowy ciała każdego pasażera. Konstrukcja fotela i powierzchnie styku są idealnie dopasowane do ciała. To już nie jest kwestia zajęcia miejsca na siedzeniu samochodu, ale wygodnego „usadowienia się” w unikatowym elemencie wyposażenia, który jest doskonale przystosowany zarówno do dynamicznej jazdy, jak i do relaksującej podróży w trybie autonomicznym. Siedzenia PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, które imponują proporcjami, podtrzymują ciało w pozycji Comfort Fit, w szczególności dzięki zagłówkom niewykraczającym poza linię szyb. Obniżone siedzenia pozwoliły zmienić architekturę wnętrza, uwalniając dodatkową przestrzeń.

  • WNĘTRZE BEZ DESKI ROZDZIELCZEJ

W kabinie PEUGEOT INCEPTION CONCEPT wszystkie elementy wyposażenia są umieszczone niżej. Naprzeciwko przednich siedzeń znajduje się minimalistyczny kokpit, chowany na czas jazdy w trybie autonomicznym, i przeznaczony wyłącznie do użytku kierowcy. Z wnętrza znika deska rozdzielcza wraz z belką poprzeczną i przednią półką. Uzyskany w ten sposób nieograniczony widok na drogę daje pasażerom całkiem nowe możliwości obserwowania otoczenia i potęguje siłę emocji odczuwanych w trakcie podróży.

  • SYSTEM NAGŁOŚNIENIA HiFi PREMIUM FOCAL

Na odczuwane doznania ma również wpływ system audio. PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest wyposażony w system HiFi Premium FOCAL, produkowany przez francuską firmę, lidera sprzętu audio Hifi. Uprzestrzennienie dźwięku w kabinie zostało osiągnięte przez optymalne rozmieszczenie głośników. System składa się ze wzmacniacza i kilku soundbarów (z których każdy wyposażony jest w kilka współosiowych głośników o średnicy 100 mm), umieszczonych w drzwiach i w przedniej części kabiny. Całość uzupełniają dwa zamontowane w podłodze subwoofery.

System jest owocem współpracy pomiędzy PEUGEOT i firmą FOCAL. Nazwy obu marek są wygrawerowane na osłonach zestawów głośnikowych.

DOSKONAŁOŚĆ – materiały wykończeniowe o zwiększonej trwałości

Przekształcenie PEUGEOT w markę samochodów elektrycznych oznacza coś więcej niż tylko zamontowanie akumulatorów trakcyjnych i silników elektrycznych w naszych modelach. Kabina PEUGEOT INCEPTION CONCEPT jest owocem intensywnych prac badawczych, które mają na celu radykalną zmianę wystroju wnętrza. Czerń została całkowicie wyeliminowana na rzecz stworzenia nowego klimatu w kabinie. Światło filtrowane przez szkło z efektami kolorystycznymi, które pada na materiały o względnie neutralnych metalizowanych kolorach, zdolne jest do zmiany nastroju we wnętrzu poprzez prostą grę świetlnych refleksów.PEUGEOT INCEPTION CONCEPT to wizytówka nowych technologii i technik, które zamierzamy wdrożyć, aby do 2030 roku zmniejszyć nasz ślad węglowy w Europie o ponad 50%, a do roku 2038 stać się marką Carbon Net Zero.

  • TERMOFORMOWANE MATERIAŁY NA BAZIE TKANIN

Sama zmiana architektury samochodu, to za mało. PEUGEOT INCEPTION CONCEPT idzie o krok dalej i prezentuje szereg nowych rozwiązań maksymalizujących udział ekonomii zrównoważonego rozwoju Marka opracowała termoformowane materiały na bazie tkanin. Resztki w 100% poliestrowych tkanin, które pochodzą z warsztatów produkcji prototypów centrum designu lub od podwykonawców są ponownie wykorzystywane i poddawane próżniowemu termoformowaniu z wtryskiwaniem pochodzącej z odzysku żywicy. Otrzymywany w oparciu o tę technologie materiał jest wyjątkowo twardy i wytrzymały. Nadaje się do produkcji zarówno elementów konstrukcji nośnej, jak i okładzin. Może być stosowany do takich elementów konstrukcyjnych, jak obramowania drzwi i nie wymaga żadnych dodatkowych elementów osłonowych. Zadaniem działu designu jest odsłonięcie elementów dotąd niewidocznych.

  • SUROWA STAL OCYNKOWANA

Konstruktorzy wyszli z założenia, że samochód, także elektryczny, będzie zbudowany ze stali w co najmniej 50%. W związku z tym pojawiła się koncepcja, aby odsłonić w przestrzeni pasażerskiej elementy stalowe w stanie surowym i ograniczyć liczbę elementów w kabinie. Zabieg ten dotyczył konstrukcji siedzeń i konsoli PEUGEOT INCEPTION CONCEPT. Ich elementy stalowe zostały odpowiednio zabezpieczone w procesie galwanizacji (czyli kąpieli cynkowej wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym), nadającej im atrakcyjny stylistycznie, surowy połysk. Rozwiązanie to jest zgodne z koncepcją eksponowania specjalnych efektów świetlnych generowanych przez każdy z materiałów użytych we wnętrzu samochodu. Sięganie po surowe materiały jest częścią DNA marki, tak jak to miało miejsce dziesięć lat temu w przypadku surowej miedzi wykorzystanej w modelu koncepcyjnym ONYX.

  • POŁĄCZENIE WELURU Z DRUKIEM 3D

Siedzenia i podłoga pokryte są specjalnym welurem, wykonanym w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu o charakterystycznym, metalicznym połysku, który współgra ze światłem przenikającym przez szklaną kapsułę. Welurem wyłożona została także podłoga, aby podkreślić nowe możliwości obserwowania otoczenia dzięki optymalnie wyprofilowanym siedzeniom i niczym nieograniczonemu widokowi na drogę. Wykładzina z weluru jest pokryta motywami drukowanymi w 3D i spełnia rolę dywaników podłogowych. Spójność wykończenia siedzeń i podłogi uzyskano zatem za pomocą jednego materiału. Technika druku 3D na miękkiej tkaninie jest bardzo nowatorska, a materiał nadaje się w 100% do recyklingu. Druk został wykonany we współpracy z firmą STRATASYS.

  • PODUSZKI AIR QUILTING®

Idealna pozycja ciała w fotelach Comfort Fit jest możliwa dzięki regulowanym poduszkom, umieszczonym na wysokości barków. Ten jednotworzywowy element tapicerki, wykonany metodą elektrozgrzewania, poddający się recyklingowi, powstaje z pneumatycznych komór odzyskiwanych ze standardowych siedzeń. Komory są zazwyczaj niewidoczne, ale te pokryto metalizowaną, współgrającą z siedzeniami powłoką. Poduszka jest zamocowana na wysokości barków i pozwala na żądanie zwiększyć poziom komfortu siedzeń Comfort Fit zależnie od wybranego trybu jazdy. Kiedy to, co było ukryte, staje się widoczne, uzyskujemy efekt prostoty, mniejszej liczby części i większego komfortu.

PEUGEOT INCEPTION CONCEPT prezentuje optymistyczną wizję przyszłości marki. Jest kwintesencją fundamentalnych wartości marki, która przechodzi obecnie proces transformacji i wkracza w nową erę: Allure, Emocji i Doskonałośći. PEUGEOT INCEPTION CONCEPT będzie inspiracją przy projektowaniu przyszłych, także najbardziej kompaktowych, modeli marki począwszy od 2025 roku.

Źródło: Peugeot

Nowości

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze komentarze

    Licznik odwiedzin

    • 1
    • 1 234
    • 193
    • 1 187 322
    • 172 421